Skip to Menu Skip to Search Ota meihin yhteyttä Finland Nettisivut ja kieliversiot Skip to Content

Maailmanlaajuinen tuotantotoiminta ja yleinen taloudellinen toiminta on maailmanlaajuisen terveyskriisin aikana hidastunut, mutta ei pysähtynyt. Useat toimipaikat ovat yhä toiminnassa, kaikissa maanosissa. Myös SGS jatkaa toimintaansa. Tekniikkamme ja kokemuksemme ansiosta voimme tarjota tänä haastavana aikana asiakkaillemme tarvittaessa etäauditointeja.

Mikä etäauditointi?

Etäauditointi suoritetaan osittain tai kokonaan mobiili- tai työpöytäsovellusten kautta käymättä paikan päällä, joten etäauditointia varten tarvitaan hyvä Internet-yhteys. Auditoinnin sisältö vastaa tyypillistä paikan päällä suoritettavaa auditointia. Auditointisuunnitelmassa esitetyistä toiminnoista vastaavan henkilöstön on oltava mukana heitä koskevissa auditoinnin osa-alueissa, ja ylimmän johdon heitä koskevissa auditoinnin osa-alueissa, kuten aloitus- ja loppukokouksissa.

Auditointien yksityiskohdat voivat vaihdella, mutta pääpiirteittäin auditoinnin kulku on seuraavanlainen:

  1. Etäauditoinnin suunnittelu ja käytettävissä olevien tieto- ja viestintäteknisten välineiden arviointi

  2. Etäauditoinnin ajankohdan sopiminen

  3. Logistiikkaa ja teknologiaa koskevien yksityiskohtien sopiminen auditoijan kanssa

  4. Asiakas valmistelee ja toimittaa asianmukaiset asiakirjat

  5. Auditoinnin suorittaminen

  6. Auditointiraportin vastaanottaminen

  7. Mahdollisten poikkeamien korjaaminen

  8. Sertifikaatin vastaanottaminen (jos sovellettavissa)

SGS:n etäauditointiteknologia

Tekniset asiantuntijamme suosittelevat auditointiin sopivaa teknologiaa aina tapauskohtaisesti. Etäauditoinnit voidaan suorittaa esimerkiksi erilaisten suosittujen verkkoneuvotteluohjelmien, kuten Skypen tai Microsoft Teamsin, kautta.

Etäauditoinnin ajankohtaa sovittaessa tiimimme suosittelee tehokkainta järjestelmää toimipaikkaasi ajatellen.

Ennen kokouksen alkamista kannattaa varmistaa, että verkkoyhteys toimii ja on riittävä verkkoneuvotteluistunnon pitämiseen. Jos yhteys katkeaa auditoinnin aikana, auditoija ottaa sinuun yhteyttä menetetyn verkkoyhteyden uudelleenmuodostamista varten.

Mitä, jos etäauditoinnissa ei voida tarkastaa kaikkea tai kyseessä on vaiheen 2 auditointi tai uudelleensertifiointiauditointi?

Pyrimme suorittamaan mahdollisimman suuren osan auditoinnista etänä. Jos emme voi todentaa järjestelmäsi vaikuttavuutta emmekä tästä syystä suorittaa auditointia kokonaan etänä (tämä on todennäköisempää uudelleensertifiointiauditoinnissa), SGS järjestää paikan päällä tehtävän auditoinnin myöhempänä ajankohtana.

Joissain tilanteissa SGS voi tilapäisesti jatkaa sertifioinnin voimassaoloaikaa enintään kuudella (6) kuukaudella onnistuneen etäauditoinnin jälkeen, ja suorittaa sitten auditoinnin paikan päällä tämän kuuden (6) kuukauden kuluessa ja ennen sertifioinnin umpeutumista.

Miksi SGS?

Testaus-, sertifiointi- ja tarkastusalan johtavana yrityksenä pystymme mukautumaan nopeasti ja tehokkaasti, mikä auttaa meitä minimoimaan asiakkaillemme koituvia palveluhäiriöitä.

Meillä on tarvittavat työkalut ja hyväksynnät, jotta asiakkaamme voivat säilyttää sertifiointinsa.

Vastaamme mielellämme sertifiointien ylläpitoa koskeviin kysymyksiin.

Ota yhteyttä!

 

Ari Heinimäki
Operations Manager